Про проект  

ВИБОРИ в Україні і світі  


Топ-7 нездійсненних обіцянок на виборах-2015

Всемогутні кандидати до органів місцевої влади обіцяють закінчити війну, знизити тарифи і реформувати армію. Вони ж беруться нагодувати голодних і вилікувати немічних. До Вашої уваги топ-7 передвиборчих обіцянок 2015 року за інформацією "Еспресо-ТВ".

1. Вибороти мир

Особливістю кампанії на місцевих виборах-2015 став її загальнонаціональний масштаб. За невеликими винятками, майже всі політичні сили пропонують виборцям те, чого не можна реалізувати на місцевому рівні, - стверджує Олексій Кошель із Комітету виборців України.

Слогани кандидатів від президентської партії "Вибороти мир" або "Зберегти країну" – лише один із прикладів. Політична сила в цілому може ставити перед собою такі цілі, але її кандидати на локальному рівні не зможуть їх виконати. Просто тому, що це не в їхній компетенції.

2. Перейти на контрактну армію

Реформувати армію обіцяє ряд політичних сил, як-от Українсько об'єднання патріотів "УКРОП" та ВО "Батьківщина". Вони вийшли зі слоганами про заміну мобілізації контрактною армією. Якою б актуальною не була проблема, жоден представник локальної влади не в стані вплинути на реформу збройних сил України. А, отже, якщо він дає подібні обіцянки – він точно їх не виконає.

3. Реформувати тарифи і підвищити зарплати

Депутати місцевих рад мають можливість знижувати ціни на комунальні послуги для населення шляхом розумного управління спільним майном громади. Вони повинні також захищати виборців від поборів у школах, лікарнях та інших комунальних установах. Однак, якщо кандидат обіцяє знизити тарифи на газ або підняти пенсії й  зарплати, він точно бреше, - попереджають активісти руху "Чесно".

 

4. Зменшити тарифи на ввезення автомобілів

"У Хмельницькій області партія "УКРОП" обіцяє зменшити тарифи на ввезення автомобілів, що абсолютно не стосується компетенції ні районної, ні обласної, сільської, селищної ради", - розповідає Кошель. Нещодавно ідею про зниження тарифів за розмитнення озвучили у петиції до Президента України, підписантів набралося понад 25 тис. Хоч ідея дешевих авто і популярна, пропозиція вирішити її руками місцевої влади – не більше, ніж маніпуляція.

5. Надати виплати малозабезпеченим

Виборцям пропонують "програми проїдання", - говорить Кошель. Дійсно, місцева влада може надавати доплати окремим категоріям громадян, це знаходиться в її компетенції. Але зараз такі рішення приймаються за кілька тижнів до виборів, як це зробили у Чернігові. Там депутати міської ради, балотуючись повторно, прийняли рішення про виділення 20 млн грн для малозабезпечених.

6. Налагодити інфраструктуру

"Поставити за бюджетні кошти дитячий майданчик – це дуже приземлена обіцянка, яка не стосується локального розвитку", - пояснює експерт організації "Опора" Олександр Клюжев. Стратегія налагодження місцевої  інфраструктури передбачає певний план і послідовність дій.

Наприклад, у Дніпровському районі у Києві відбувається реконструкція бульвару Верховної Ради, і кандидат від БПП Олександр Харченко заклеїв весь район інформацією про те, що завдяки наполегливості кандидата відбувається реконструкція, яка не проводилася кілька десятиліть.

У Хмельницькому один і той самий стадіон двічі "відкрили" два кандидати - від різних політичних сил.

"Фактично, кандидат просто інформує, що відбувається певна діяльність за кошти з місцевого бюджету. Коли кандидат зводить агітацію лише до інформування, важко потім проконтролювати, що з точки зору локального розвитку він запропонував", - стверджує Клюжев.

7. Вилікувати й нагодувати

Якщо передвиборча агітація базується на благодійності, то в гру вступає технологія "добрих справ". Кандидати пропонують допомогу у вирішенні щоденних побутових проблем, називаючи це "конкретними діями".

Декілька партій навіть у своїй назві роблять акцент на те, що займаються вирішенням конкретних проблем місцевих громад. Наприклад, партія під назвою "Довіряй ділам", яку очолює одеський міський голова Геннадій Труханов, або партія під назвою "За конкретні справи", яку очолює народний депутат Олександр Герега, - розповідає Кошель.

На Хмельниччині група компаній VITAGRO, президентом якої є народний депутат і водночас кандидат у депутати Хмельницької районної ради від партії "ПОРУЧ", провела продуктову ярмарку із заниженими цінами

"Проблема у тому, що діяльність кандидата, а потім народного обранця, не повинна зводитися до благодійності або ж бюджетного адмінресурсу", - пояснює Клюжев. Виборець не буде розмежовувати діяльність місцевого органу самоврядування від діяльності суб'єкту виборчого процесу. І вже на цьому виникає маніпулювання.

І нарешті, просто бути класним

Кандидати у депутати місцевих рад ідуть із загальним партійним гаслом або ж навіть без гасла, - стверджує Кошель. В агітації використувуються лише ім'я, прізвище і бренд політичної сили. За підрахунками КВУ, понад 80% кандидатів балотуються цього року без програм, а отже, після виборів не буде жодної зачіпки для того, щоб вимагати від кандидата здійснення обіцянок.

 
     

Аналітика

Delegation of the European Union to Ukraine Координатор проектів ОБСЄ в Україні Комiтет виборцiв України