Про проект  

ВИБОРИ в Україні і світі  


Ігор Попов: місцеві вибори не можна переносити

 Народний депутат України, заступник Голови Комітету з питань    запобігання і протидії корупції, Ігор Попов вважає недоцільним    перенесення чергових місцевих виборів в Україні. 

Формальною причиною для перенесення чергових місцевих виборів може стати  незавершеність децентралізації та конституційної реформи. "Навіть  при ідеальних умовах новостворена Конституційна  комісія зможе  розробити зміни до Основного закону протягом  весни, Верховна  Рада їх підтримає та спрямує до  Конституційного  Суду влітку.  Відповідно, лише на наступній  черговій сесії  парламенту зміни  можуть набути чинності після  отримання  підтримки Конституційної  більшості, тобто в кращому  випадку 1 вересня. Місцеві ж вибори  мають відбутися 25 жовтня, і  кампанія стартує вже наприкінці липня. Дана колізія  розглядається як можлива підстава для переносу дати виборів на невизначений термін – до прийняття змін до Конституції, або навіть до стабілізації без пекової і економічної ситуації в країні", – повідомляє Ігор Попов.

При цьому нардеп зазначив, що меншим злом буде зміна повноважень майбутніх депутатів протягом виборчої кампанії, аніж перенос термінів і подовження чинності мандатів. "Та і зміни можуть бути не настільки і радикальними. Реальним є незначне скорочення кількості депутатів місцевих рад, започаткування довгого та болісного процесу адміністративно-територіальної реформи. Більш практичним і близьким є процес добровільного об'єднання громад, для якого створені відповідні правові механізми та бюджетні стимули", – вказав парламентар.

Крім того, Ігор Попов звернув увагу на те, що вже розпочалася фахова дискусія щодо змін до виборчого законодавства на місцеві вибори і в парламенті створена відповідна робоча група. При цьому найбільш дискусійне питання  – виборча система місцевих виборів. "В коаліційній угоді міститься досить вільне формулювання щодо побажань учасників коаліції. Насправді, екзотичні моделі відкритих списків і багатомандатних округів навряд чи в результаті будуть імплементовані на рівні місцевих рад. Загроза підкупу виборців робить можливою відмову від мажоритарної складової, тому найбільш реальний прогноз для системи – або збереження змішаної, або перехід до пропорційної. Великі міста можуть отримати спеціальну норму про вибори міського голови абсолютною більшістю виборців, тобто "в два тури", залишається лише визначити, які міста вважати крупними", – зауважив він. 

Під питанням також проведення виборів на Донбасі: "Найбільший виклик при обговоренні конституційної та виборчої реформи – що робити з виборами на Донбасі. Їх треба буде проводити, чи то в рамках загальних місцевих виборів, чи то як виконання Мінських угод. Проте, в разі проведення їх на загальних умовах ми отримаємо нову суперсепаратистську владу. Тому під час голосування повинні бути враховані і політичні уподобання переміщених осіб, які після звільнення від бойовиків та проведення виборів зможуть повернутися у свої міста. Законопроект О.Ляшка та групи авторів N0945 "Про десепаратизацію" передбачає обмеження громадянських прав для осіб, які здійснили злочини та не зможуть конструктивно працювати у місцевій владі. При доопрацюванні проекту цей підхід дозволить представляти інтереси громадян проблемних районів більш нейтральним місцевим політикам",  – зазначив парламентар.

Зрештою, Ігор Попов підкреслив, що місцеві вибори мають всі шанси бути проведеними 25 жовтня, тому конституційні зміни і правки до виборчого закону потрібно готувати вже сьогодні.

Інформація з блогу Ігоря Попова на Українській Правді

 
     

Аналітика

Delegation of the European Union to Ukraine Координатор проектів ОБСЄ в Україні Комiтет виборцiв України